Autobild testoval zimní pneumatiky pro SUV vozidla

Renomovaný německý magazín Autobild provedl test zimních pneumatik pro SUV vozidla. Pro svůj test redakce zvolila rozměr 225/55R17 na vozidle BMW X1, vybaveném systémem ABS.

Hned na začátku článku k testu Autobild uvádí, že v rámci pneumatik, které do svého testu zařadili „můžete ušetřit neuvěřitelných 385 Eur nebo neuvěřitelných 63% na jediné sadě zimních pneumatik tím, že si místo drahých pneumatik Michelin koupíte pneumatiky od převážně neznámé značky Duraturn“.

Ale také zjistíte, že nakonec není vůbec dobrý nápad takové pneumatiky (myšleno ty „levné“) používat.

Pravdou je, že staré přísloví „kdo nakupuje levně, nakupuje dvakrát“ zde sice sedne jako pomyslná zadnice na hrnec, na druhou stranu je v případě pneumatik těžko použitelné. Jak píše Autobild, navzdory hlubokému rozčarování po prvním stu kilometrů jízdy obvykle i ty nejhorší pneumatiky zůstanou na autě několik let, protože málokdo se odhodlá je vyhodit a investovat znovu do pneumatik lepších. 

Brzdění na mokru:

Levné pneumatiky Duraturn sice přesvědčují na sněhu, ale na mokré vozovce dosahují nekonečně dlouhé, téměř 58,5 metrové brzdné dráhy. Levná pneumatika má na mokru jednoduše tak malou přilnavost, že dokonce i obecně dobře hodnocená ABS testovaného BMW X1 si s ní těžko poradí. Ve srovnání s nejlepší zimní pneumatikou v této disciplíně, Blizzakem LM005 od Bridgestone, je to o 15,1 metru delší brzdná dráha. Jinými slovy – oproti Bridgestone LM005 dokážete „virtuálně projet“ tři vozidla před sebou navíc. Nebo ještě jinak: Pokud jste nuceni brzdit na konci dopravní zácpy, levná pneumatika narazí do zadní části vozidla před vámi rychlostí vyšší než 50 km/h, zatímco s dobrými pneumatikami by se stejné auto včas zastavilo.

A vítězové testu?

Hodnocení „vynikající“ získaly pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+, Bridgestone Blizzak LM005, Michelin Alpin A6 a Vredestein Wintrac Pro. Cena sady těchto pneumatik se v době testu v Německu pohybovala mezi 615 EUR (Michelin) a 500 EUR (Vredestein). Investovat do kvalitních pneumatik se určitě, podle redakce i podle zkušeností našich zákazníků, vyplatí. Pro výrobce pneumatik není snadné vyrobit běhounouvou směs, která by kombinovala dobrou přilnavost na sněhu s dobrou přilnavostí na mokru. Je samozřejmě možné bez většího výzkumného zázemí vyrobit pneumatiku, která celkem obstojí na sněhu. To umí dnes téměř každý výrobce. Zejména v našich zeměpisných šířkách ale zákazníci neočekávají pouze dobré chování pneumatiky na zasněžené a neupravené vozovce, ale především se chtějí za volantem cítit bezpečně v těch mnoha dnech, kdy jsou naše vozovky mokré nebo jsou pokryty rozbředlým sněhem. Teprve v takových podmínkách, jak uvádí Autobild, se pšenice odděluje od plev.